Za posledných 10 rokov sa do Činy nasťahoval každý svetový výrobca automobilov. Donedávna čínske automobilky iba kopírovali autá týchto veľkých firiem. Do vstupu Číny do Svetovej Obchodnej Organizácie (WTO), mali jedni z najvyšších cien áut. Avšak po tom čo si zaplatili zahranicných dizajnérov a postavili obrovské robotizované produkčné linky sú dnes schopný vyrábať vlastné autá. Tento rok predstavia viac ako 100 nových modelov.
Činania si množstvo technológie požičali a kúpili. Veľký kus práce odviedli aj univerzity, ktoré poskytli technickú pomoc najmä pri výrobe motorov. Vláda sa všemožné snaži pomôcť, poskytuje požičky a investície. A tak je pochopitelné, že zahranicné firmy majú strach, ked čínania ponúkaju Shanghai Maple, s koženými sedadlami, klimatizáciou a 2-ročnou zárukou za 6500 dolárov (180 000 Sk).
Tu sa však už vynára problém. Je totiž pravdepodobné, že čínske automobilky rástli príliš rýchlo na to aby získali potrebné skúsenosti. Zčasti to na čínskom trhu, kde značky ešte nie sú tak dôležité, nevadí. Pre kupujúcich je dôležitá cena a nie značka. Výrobcovia sa pretekajú v znižovaní ceny a nie v zvyšovaní kvality. A tak neprekvapí alarmujúci fakt že 4 z 5tich aút majú do pol roka po kúpe nejaký technický problém.
Dominácia svetové trhu Čínou sa tak zatiaľ odkladá. Riskujú dokonca aj svoju pozíciu na domácom trhu. V ďalších rokoch totiž zákazníci upriamia svoju pozornosť na značku, kvalitu a spolahlivosť. A nie je vôbec isté, či sa čínskym automobilkám podarí vyvinúť v novú Toyotu či Hyundai.